مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آغاز دومین نمایشگاه لباس عاشورایی/ نمایش هنر طراحی لباس در تبیین فرهنگ عاشورایی

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی، عصر امروز شنبه 25 شهریور 96 از ساعت 17 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

قرار است در این مراسم، علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اعصای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور به هم رسانند.

دومین نمایشگاه لباس عاشورایی در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی و استفاده از قابلیت های طراحی، دوخت و تولید در عرصه لباس های عاشورایی و هرچه بهتر برگزار کردن شعائر مذهبی و عاشورایی و تأثیر آن در شئونات مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه و کارکرد آن در سبک زندگی اسلامی و ایرانی کارگروه ساماندهی مد و لباس در دوبخش اصلی و جنبی را برگزار می‌شود.

از مهمترین اهداف برپایی این رویداد می‌توان به تعظیم شعائر و احیای فرهنگ غنی اسلام در راستای قانون کارگروه ساماندهی مد و لباس، ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها با نگاه دینی و طرح لباس مذهبی، عزاداری و عاشورایی در گروه های سنی مختلف، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان،چهره های ماندگار و فعالان این عرصه، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم و شیوه های انتقال فرهنگ عاشورا، بکارگیری علایم و نشانه های اقوام ایرانی در لباس های مذهبی و عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس مبتذل در مراسم عزاداری و هیئت‌های مذهبی اشاره کرد.

در بخش مسابقه، بخش‌های پوشاک آقایان همچون طراحی بالاپوش، طراحی شال و طراحی هدبند، پوشاک بانوان شامل طراحی مانتو،

طراحی شال، طراحی روسری و مقنعه و طراحی هدبند، در بخش پوشاک کودک و نوجوان همچون طراحی مانتوی کودک و نوجوان

طراحی تی شرت( مخصوص پسران)، طراحی شال و طراحی پارچه در نظر گرفته شده است.

محورها و اولویت های مربوط به بخش مسابقه شامل لباس عزاداری اقوام استان ها در ماه محرم و صفر، لباس‌های آئینی در مراسم عزاداری در تکایا و هیئت ها و استفاده در ایام محرم، لباس مراسم تعزیه‌خوانی واقعه روز عاشورا، لباس عاشورائیان با نگاه روزشمار واقعه عاشورا، طراحی پارچه با مضامین اشعارمرتبط با موضوع عاشورا، داستان‌های وقایع عاشورا و استفاده و بکارگیری اشعار محتشم کاشانی، عمان سامانی و ... در طراحی لباس است.

 دومین نمایشگاه لباس عاشورایی از 25 شهریور تا اول مهرماه در تالار وحدت برپا است.

وبلاگ فروش پوشاک عمده - poohsaak

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده